استفاده از هارد ssd در سرورهای hp

هارد SSD چیست؟

همانطور که می دانید SSD مخفف Solid-State Drive است که معادل SSD است. SSD های سرور جدیدترین مدل دستگاه های ذخیره سازی در صنعت کامپیوتر محسوب می شوند که در هنگام خرید تجهیزات سرور باید در انتخاب آن دقت نمود.

امروزه شاهد افزایش چشمگیر استفاده از هارد های SSD در سیستم های دسکتاپ، لپ تاپ ها و به خصوص سرورها هستیم. استفاده از هارد SSD در سرور به دلیل سرعت و امنیت بالا بسیار مهم است و به زیرساخت سرور کمک می کند.

SSD ها در برابر ضربه، لرزش و عوامل دیگر مقاوم هستند. آنها گرما را بهتر از هارد دیسک ها تحمل می کنند و خودشان گرمای کمتری تولید می کنند.

همه اینها به این دلیل است که SSD ها قطعات متحرک ندارند و به جای صفحات چرخان از حافظه فلش مبتنی بر ترانزیستور استفاده می کنند.

توسعه SSD ها به شدت تحت تأثیر نتایج تحقیقات CPU قرار گرفته است، زیرا ماهیت آنها تا حدودی مشابه است.

ترانزیستورهای داخل تراشه های SSD به صورت آرایه هایی متشکل از تعدادی ردیف و ستون مونتاژ می شوند.

در محل تلاقی هر ستون و ردیف، دو ترانزیستور به شکل یک سلول با هم ترکیب می شوند، در واقع این سلول محل ذخیره داده ها به صورت جریان الکتریکی است.

ورودی و خروجی هر سلول می تواند تصمیم بگیرد که جریان در کجا جریان داشته باشد و بنابراین کجا شارژ شود. بنابراین، یک یا صفر مقدار را می توان در هر سلول ذخیره کرد.

در این مقاله قصد داریم نگاهی به ویژگی های انواع هارد سرور داشته باشیم و تفاوت‌های آن را با هارد دیسک‌های قدیمی یا هارد دیسک‌های HDD از نزدیک بررسی کنیم.

مزایای استفاده از هارد SSD برای سرور

بسیاری از کاربران از فناوری SSD هیجان زده هستند و معتقدند که این فناوری واقعاً از آینده می آید.

در عصر دیسک‌های سخت، انتخاب درایو صرفاً به ظرفیت، RPM و سازنده بستگی داشت. با SSD ها، این انتخاب بسیار پیچیده تر است، به خصوص اگر SSD برای سرورها و برای پردازش داده های مهم استفاده شود.

مزایای بسیاری:

سرعت بیشتر منجر به کار بیشتر و رونق کسب و کار بیشتر می شود

قابلیت اطمینان در مقایسه با هارد دیسک های قدیمی و پایداری بالا

امنیت بیشتر و جلوگیری از از دست دادن داده ها

استفاده از ترانزیستور به جای صفحه گردان

استفاده از رابط کاربری بد می تواند کل سیستم را تحت تاثیر قرار دهد و عملکرد برنامه های شما را محدود کند. علاوه بر این، مدلی با درجه استقامت پایین ممکن است تنها پس از چند ماه استفاده از کار بیفتد.

برای صرفه جویی در زمان، ما بهترین SSD های سرور را گردآوری کرده ایم و بهترین SSD های سرور را برای شما آورده ایم. به طور کلی، اگر می خواهید عملکرد نهایی سرور را ببینید، حتما از SSD استفاده کنید.

حافظه NVMe SSD

به لطف سرعت بالای انتقال داده، SSD های NVMe به طور فزاینده ای در سرورها استفاده می شوند.

حتی ضعیف ترین مدل های این نوع نیز حداقل دو برابر سریعتر از هارد دیسک های ساتا هستند.

با رابط NVMe، هارد SSD سرور به گذرگاه PCIe متصل می شود که یا مستقیماً به پردازنده و یا از طریق چیپ ست متصل می شود. این به طور قابل توجهی تاخیر (تا چند میکروثانیه) را کاهش می دهد و سرعت انتقال داده را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

هنگام انتخاب NVMe SSD، نسخه پشتیبانی شده استاندارد PCI Express را در نظر بگیرید. PCIe 3.0 تا 1 گیگابیت بر ثانیه در هر خط یا 4 گیگابیت بر ثانیه برای اسلات "x4 Gen 3" ارائه می کند. نسل بعدی PCIe 4.0 این سرعت را دو برابر می کند.

هارد SSD سرور M.2

M.2 شکل محبوبی از SSD برای لپ تاپ ها است که در سخت افزار سرور نیز استفاده می شود. با این حال، معمولاً فقط یک یا دو مکان روی نقشه وجود دارد.

آیا از SSD باید در سرورها استفاده شود یا خیر؟

 آیا SSD ها برای سرورها مناسب هستند؟ با توسعه صنعت و فناوری IT، تجهیزات قدیمی به تدریج از کار افتاده و جایگزین‌هایی برای آن معرفی می‌شوند، کسب‌وکارهای امروزی برای کاربردهای بزرگ خود با مشکلی به نام ذخیره‌سازی داده‌ها مواجه خواهند شد، سیستم‌های ذخیره‌سازی سنتی و تجهیزاتی که امروزه به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند، دیگر نمی‌توانند نیاز ما به ذخیره و دسترسی به اطلاعات را برآورده می‌کند و محدودیت‌های فراوان فناوری که آنها استفاده می‌کنند باعث می‌شود که استفاده از آنها کمتر و کمتر شود.

در سال های اخیر با معرفی SSD ها تحول بزرگی در زمینه ذخیره سازی اطلاعات ایجاد شده است، اما این تحول عمدتاً برای کاربردهای خانگی و کوچک استفاده می شد و کمتر در سطح کلان و سازمانی مورد استفاده قرار گرفت. پس از گذشت چند سال از معرفی SSD، سازندگان SSD و سرور تصمیم به معرفی SSD های سرور با کارایی و سرعت تقریبا بی نظیر یا هارد دیسک های قدیمی به بازار دارند که سرعت دسترسی به اطلاعات را تا حد زیادی افزایش می دهد، همچنین باعث افزایش کارایی و کارایی می شود. از پردازنده اما سوال اصلی اینجاست که آیا این نوع حافظه ها در آینده به طور کامل جایگزین فضاهای ذخیره سازی اطلاعات ما روی سرورها خواهند شد یا خیر؟

امروزه مدیران فناوری اطلاعات SSD ها را به عنوان یک وسیله ذخیره سازی جانبی برای ذخیره داده ها و جایگزینی هارد دیسک ها در نظر می گیرند. فناوری‌های جدید برای ارائه بهترین عملکرد به سخت‌افزار وابسته هستند و هارددیسک‌ها دیگر پاسخگوی این نیاز نیستند و شما همیشه در بحث سرعت با گلوگاهی به نام هارد دیسک خواهید داشت، حتی امروزه در دنیا. «صنعت مجازی‌سازی، استفاده در مورد HDD و SSD بحث شده است. اما این سوال پیش می آید که آیا باید تمامی هاردهای موجود در سازمان را با فناوری SSD جایگزین کرد و دور انداخت؟ آیا جدیدتر و سریعتر بودن همیشه راه حل ذخیره سازی را کارآمدتر می کند؟

توجه داشته باشید که در چند سال آینده چه بخواهیم و چه نخواهیم به سمت استفاده از چنین دستگاه های ذخیره سازی حجیم خواهیم رفت، اما باید کمی منطقی به آن فکر کنیم، فعلا فقط قیمت هارد 2 ترابایتی را با آن مقایسه کنید. یک SSD با ظرفیت 120 گیگابایت با مقایسه گیگابایت خواهید دید که گاهی اوقات یک SSD با ظرفیت 120 گیگابایت گرانتر از یک هارد دیسک با ظرفیت 2 ترابایت است و برای یک سازمان قابل قبول نیست. از بیش از 120 گیگابایت استفاده می کنند و در حال حاضر هزینه های استفاده از SSD برای سرورهای سازمان به هیچ وجه قابل توجیه نیست، شاید در زمینه کار بتوانند به سیستم سرور در بهبود عملکرد با هارد دیسک های فعلی کمک کنند، اما نمی توان آن را نام برد. آنها دستگاه ذخیره سازی اولیه هستند.

برای استعلام قیمت ssd سرور می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

https://dap.co.ir/shop/3713-server-ssd/

 

[ بازدید : 9 ]

[ يکشنبه 9 بهمن 1401 ] 13:58 ] [ شهریار ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]